Warsztaty dla rodziców

Klasa 1 

Temat:  Specyfika rozwoju dziecka 7-9 lat,  System wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w STO na Bemowie.  

Prowadzący: Psycholog 

Termin: 22.10.2024r., (17:00-18:45) 24.10.2024r.  (8:15-10:00)

  1. Rozwój fizyczny i motoryczny – normy rozwojowe.  
  2. Rozwój tożsamości i nauka bycia w grupie (rozwój społeczny)- jak przebiega? 
  3. Rozwój emocjonalny – prawidłowości i trudności. Wstęp do regulacji emocji u dzieci. 
  4. Rozwój psychoseksualny- najbardziej istotne informacje dla rodziców 7-latków. 
  5. Granice, kary, konsekwencje, relacja z dzieckiem – krótko o tym co ważne w wychowaniu. 
  6. Jak zadbać o siebie i dziecko w procesie wychowania- wskazówki, porady, „triki”. 

 

 

Klasa 2

Temat:  Moje dziecko w grupie. 

Prowadzący: Psycholog 

Termin: 10.12.2024r. (17.00-18.45), 12.12.2024r. (8.15-10.00)

  1. Etapy rozwoju grupy i klasy szkolnej.  
  2. Role społeczne, moje dziecko w określonej roli społecznej. Socjometria. 
  3. Sukces i porażka- czym są, jak o nich mówić, znaczenie dla rozwoju.  
  4. Pierwsze przyjaźnie- jak wspierać dziecko w procesie separacji od rodziny pochodzenia. 
  5. Jak wspierać rozwój społeczny dziecka?

 

 

Klasa 3

Temat: Przekroczenie progu edukacyjnego – „kurczaki wypuszczone z inkubatora” .

Prowadzący: Psycholog 

Termin: 27.02.2025r.(8.15-10.00), 25.02.2025r.(17.00-18.45) 

Przekroczenie progu edukacyjnego- “kurczaki wypuszczone z inkubatora”- jak przetrwać zmianę z zachowaniem równowagi i spokoju? Jak wspierać dziecko i przygotować je na zmiany?  

 

 

Klasa 4

Temat: Moje dziecko kończy 10 lat. Co z tego wynika dla niego, a co dla mnie?  

Prowadzący: Psycholog 

Termin: 14.11.2024r.(8.15-10.00), 19.11.2024r.(17.00-18.45)

  1.  Prawidłowości rozwojowe w średnim wieku szkolnym.  
  2. Znaczenie porażki i sukcesu w rozwoju dziecka 10-letniego.  
  3. Budowanie relacji społecznych – dziecko szukające miejsca w grupie (tworzenie się nowej grupy – społeczności). Budowanie grupy społecznej poza zajęciami klasowo-lekcyjnymi.  
  4. Jak wspierać dziecko w budowaniu adekwatnego poczucia własnej wartości?  
  5. Rozwój psychoseksualny- wstęp. 
  6. Rozwój emocjonalny.

 

 

Klasa 5

Temat: Omówienie wyników badań kwestionariuszowych: “Ja wobec klasy, Klasa wobec mnie.   

Prowadzący: Psycholog 

Termin: 12.11.2024r. 

Omówienie wyników badań. Przedstawienie celów pracy psychologicznej z klasą. 

 

Klasa 6

Temat: Indywidualne planowanie rozwoju jako metoda pracy w klasach 7-8

Prowadzący: Psycholog 

Termin: w trakcie ustalania

 

Klasa 7

Temat: Perspektywy dalszej edukacji – „Co dalej po szkole podstawowej?”

Prowadzący: Wychowawca klasy / doradca zawodowy/ psycholog  

Termin: 06.2025 (dokładny termin w trakcie ustalenia)

  1.  Jak wybierać dalszą drogę kształcenia?   
  2. Dla kogo wybieramy i kto wybiera?  
  3. Co jest ważne przy wyborze szkoły?  
  4. Rozpoznawanie predyspozycji – co oferujemy dzieciom w Szkole?

 

Klasa 8

Temat: Perspektywy dalszej edukacji – „Co dalej po szkole podstawowej?”

Prowadzący: Wychowawca klasy / doradca zawodowy/ psycholog  

Termin: 10.2024 (dokładny termin w trakcie ustalenia)

  1.  Jak wybierać dalszą drogę kształcenia?   
  2. Dla kogo wybieramy i kto wybiera?  
  3. Co jest ważne przy wyborze szkoły?  
  4. Rozpoznawanie predyspozycji – co oferujemy dzieciom w Szkole?

 

Klasa 7-8

Temat: Efektywna Komunikacja

Prowadzący: psycholog  

Termin: 10.12.2024 (dokładny termin w trakcie ustalenia)

  1. Efektywna i empatyczna komunikacja w domu.   
  2. Jak mówić, żeby być usłyszanym, jak dawać konstruktywną informację zwrotną, rozwiązywać konflikty nie raniąc innych.   
  3. Stawanie się partnerem dla swojego dziecka.  

 

Wszystkie klasy SP i SLO

Temat: Rozwój psychoseksualny dzieci i nastolatków.

Prowadzący: Bianca Beata Kotoro

Terminy: 

Rodzice uczniów klas 1-3 – 12.03.2025r.o 18.30, 

Rodzice uczniów klas 4-6 – 19.03.2025r. o 18.30, 

Rodzice uczniów klas 7-8 – 26.03.2025r. o 18.30

Rodzice uczniów klas 1-4 – 26.03.2025r. o 18.30

  1.  Po co granice i zasady?
  2.  Charakterystyka rozwoju nastolatka. Dlaczego nie możemy się z nim dogadać?
  3.  Wokół rozwoju psychoseksualnego. Co powinni przekazać rodzice a co inne osoby.
  4.  Problem pornografii – czy coś możemy zrobić?
  5.  Nowe zjawiska w cyberprzestrzeni: cyberbulling, seksting, grooming
  6.  Jakie mamy obawy i wątpliwości? Jaki jest przekaz kulturowy? Jak on wpływa?
  7.  „Za moich czasów”… one się zmieniły…jaka jest konkluzja dla nas dorosłych.
  8.  O czym będzie na zajęciach z uczniami.

                                        

 

Klasa 7-8 1-4 SLO

Temat: Co rodzice powinni wiedzieć o używkach?  

Prowadzący: Fundacja Konstruktywnego Rozwoju

Termin: marzec / kwiecień 2025 

  1. Efektywna i empatyczna komunikacja w domu.   
  2. Jak mówić, żeby być usłyszanym, jak dawać konstruktywną informację zwrotną, rozwiązywać konflikty nie raniąc innych.   
  3. Stawanie się partnerem dla swojego dziecka.  
  4. Profilaktyka antynarkotykowa- co robić, kiedy dziecko ryzykuje? 

 

*****

 

Klasa 1-4 SLO

Temat: Usłyszmy się. Efektywna komunikacja w domu .

Prowadzący: Psycholog 

Termin: 10.12.2024r. 

  1. Efektywna i empatyczna komunikacja w domu.   
  2. Jak mówić, żeby być usłyszanym, jak dawać konstruktywną informację zwrotną, rozwiązywać konflikty nie raniąc innych.   
  3. Stawanie się partnerem dla swojego dziecka.  

 

Dwa tygodnie przed terminem planowanych warsztatów, Pan Dyrektor wysyła informację mailową do rodziców. W treści znajduje się link do ankiety umożliwiającej zapis na warsztaty.