Warsztaty dla rodziców
Klasa 1
Temat: Specyfika rozwoju dziecka 7-9 lat, System wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w STO na Bemowie.
Prowadzący: Psycholog
Termin: 22.10.2024r., (17:00-18:45) 24.10.2024r. (8:15-10:00)
- Rozwój fizyczny i motoryczny – normy rozwojowe.
- Rozwój tożsamości i nauka bycia w grupie (rozwój społeczny)- jak przebiega?
- Rozwój emocjonalny – prawidłowości i trudności. Wstęp do regulacji emocji u dzieci.
- Rozwój psychoseksualny- najbardziej istotne informacje dla rodziców 7-latków.
- Granice, kary, konsekwencje, relacja z dzieckiem – krótko o tym co ważne w wychowaniu.
- Jak zadbać o siebie i dziecko w procesie wychowania- wskazówki, porady, „triki”.
Klasa 2
Temat: Moje dziecko w grupie.
Prowadzący: Psycholog
Termin: 10.12.2024r. (17.00-18.45), 12.12.2024r. (8.15-10.00)
- Etapy rozwoju grupy i klasy szkolnej.
- Role społeczne, moje dziecko w określonej roli społecznej. Socjometria.
- Sukces i porażka- czym są, jak o nich mówić, znaczenie dla rozwoju.
- Pierwsze przyjaźnie- jak wspierać dziecko w procesie separacji od rodziny pochodzenia.
- Jak wspierać rozwój społeczny dziecka?
Klasa 3
Temat: Przekroczenie progu edukacyjnego – „kurczaki wypuszczone z inkubatora” .
Prowadzący: Psycholog
Termin: 27.02.2025r.(8.15-10.00), 25.02.2025r.(17.00-18.45)
Przekroczenie progu edukacyjnego- “kurczaki wypuszczone z inkubatora”- jak przetrwać zmianę z zachowaniem równowagi i spokoju? Jak wspierać dziecko i przygotować je na zmiany?
Klasa 4
Temat: Moje dziecko kończy 10 lat. Co z tego wynika dla niego, a co dla mnie?
Prowadzący: Psycholog
Termin: 14.11.2024r.(8.15-10.00), 19.11.2024r.(17.00-18.45)
- Prawidłowości rozwojowe w średnim wieku szkolnym.
- Znaczenie porażki i sukcesu w rozwoju dziecka 10-letniego.
- Budowanie relacji społecznych – dziecko szukające miejsca w grupie (tworzenie się nowej grupy – społeczności). Budowanie grupy społecznej poza zajęciami klasowo-lekcyjnymi.
- Jak wspierać dziecko w budowaniu adekwatnego poczucia własnej wartości?
- Rozwój psychoseksualny- wstęp.
- Rozwój emocjonalny.
Klasa 5
Temat: Omówienie wyników badań kwestionariuszowych: “Ja wobec klasy, Klasa wobec mnie”.
Prowadzący: Psycholog
Termin: 12.11.2024r.
Omówienie wyników badań. Przedstawienie celów pracy psychologicznej z klasą.
Klasa 6
Temat: Indywidualne planowanie rozwoju jako metoda pracy w klasach 7-8
Prowadzący: Psycholog
Termin: w trakcie ustalania
Klasa 7
Temat: Perspektywy dalszej edukacji – „Co dalej po szkole podstawowej?”
Prowadzący: Wychowawca klasy / doradca zawodowy/ psycholog
Termin: 06.2025 (dokładny termin w trakcie ustalenia)
- Jak wybierać dalszą drogę kształcenia?
- Dla kogo wybieramy i kto wybiera?
- Co jest ważne przy wyborze szkoły?
- Rozpoznawanie predyspozycji – co oferujemy dzieciom w Szkole?
Klasa 8
Temat: Perspektywy dalszej edukacji – „Co dalej po szkole podstawowej?”
Prowadzący: Wychowawca klasy / doradca zawodowy/ psycholog
Termin: 10.2024 (dokładny termin w trakcie ustalenia)
- Jak wybierać dalszą drogę kształcenia?
- Dla kogo wybieramy i kto wybiera?
- Co jest ważne przy wyborze szkoły?
- Rozpoznawanie predyspozycji – co oferujemy dzieciom w Szkole?
Klasa 7-8
Temat: Efektywna Komunikacja
Prowadzący: psycholog
Termin: 10.12.2024 (dokładny termin w trakcie ustalenia)
- Efektywna i empatyczna komunikacja w domu.
- Jak mówić, żeby być usłyszanym, jak dawać konstruktywną informację zwrotną, rozwiązywać konflikty nie raniąc innych.
- Stawanie się partnerem dla swojego dziecka.
Wszystkie klasy SP i SLO
Temat: Rozwój psychoseksualny dzieci i nastolatków.
Prowadzący: Bianca Beata Kotoro
Terminy:
Rodzice uczniów klas 1-3 – 12.03.2025r.o 18.30,
Rodzice uczniów klas 4-6 – 19.03.2025r. o 18.30,
Rodzice uczniów klas 7-8 – 26.03.2025r. o 18.30
Rodzice uczniów klas 1-4 – 26.03.2025r. o 18.30
- Po co granice i zasady?
- Charakterystyka rozwoju nastolatka. Dlaczego nie możemy się z nim dogadać?
- Wokół rozwoju psychoseksualnego. Co powinni przekazać rodzice a co inne osoby.
- Problem pornografii – czy coś możemy zrobić?
- Nowe zjawiska w cyberprzestrzeni: cyberbulling, seksting, grooming
- Jakie mamy obawy i wątpliwości? Jaki jest przekaz kulturowy? Jak on wpływa?
- „Za moich czasów”… one się zmieniły…jaka jest konkluzja dla nas dorosłych.
- O czym będzie na zajęciach z uczniami.
Klasa 7-8 i 1-4 SLO
Temat: Co rodzice powinni wiedzieć o używkach?
Prowadzący: Fundacja Konstruktywnego Rozwoju
Termin: marzec / kwiecień 2025
- Efektywna i empatyczna komunikacja w domu.
- Jak mówić, żeby być usłyszanym, jak dawać konstruktywną informację zwrotną, rozwiązywać konflikty nie raniąc innych.
- Stawanie się partnerem dla swojego dziecka.
- Profilaktyka antynarkotykowa- co robić, kiedy dziecko ryzykuje?
*****
Klasa 1-4 SLO
Temat: Usłyszmy się. Efektywna komunikacja w domu .
Prowadzący: Psycholog
Termin: 10.12.2024r.
- Efektywna i empatyczna komunikacja w domu.
- Jak mówić, żeby być usłyszanym, jak dawać konstruktywną informację zwrotną, rozwiązywać konflikty nie raniąc innych.
- Stawanie się partnerem dla swojego dziecka.
Dwa tygodnie przed terminem planowanych warsztatów, Pan Dyrektor wysyła informację mailową do rodziców. W treści znajduje się link do ankiety umożliwiającej zapis na warsztaty.